نوشته شده توسط : قائمی

موتور های ولوو پنتا نقش بسزایی را در برخی از صنایع همچون گرداندن مولد های پالایشگاه و برخی کارخانجات ایفا می کنند. به همین دلیل دارندگان این موتور ها باید به برخی از نکات حیاتی همچون تعویض به موقع قطعات ولوو پنتا توجه ویژه ای داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با قطعات ولوو پنتا و نحوه تعویض آن ها بیشتر آشنا شوید.

 بسیاری از کاربران به مشکل نیاز به تعمیر کلی پیدا کردن موتور ولوو پنتا با هزینه های بسیار سنگین برخورد کرده اند؛ این اتفاق زمانی رخ می دهد که قطعات این موتور به موقع تعویض نشوند. به دلیل بالا بودن همیشگی دور این موتور، فشار زیادی بر روی میل لنگ و یاتاقان های ولوو پنتا قرار دارد. به همین دلیل می بایست در هنگام احساس تغییر صدای موتور، سریعا آن را خاموش کنید به جای پرداخت هزینه های اضافی تعمیر کار را با تعویض یک دست یاتاقان ثابت و متحرک به اتمام برسانید. البته پیشنهاد می شود پیش از انجام هر کاری دستگاه را مورد سنجش و بررسی قرار دهید و در صورت لزوم قطعات دیگر را برای پیشگیری از خراب شدن موتور تعویض کنید.

 https://gsgco.co/%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

نگهداری و بازرسی صحیح قطعات خودروهای سنگین اسکانیا برای جلوگیری از خرابی های غیرمنتظره و اطمینان از عملکرد مطلوب بسیار مهم است. برخی از بهترین شیوه ها و دستورالعمل ها برای نگهداری از لوازم یدکی اسکانیا عبارتند از:

بازرسی منظم
انجام بازرسی های معمول از اجزای مختلف مانند ترمز، سیستم تعلیق، موتور، انتقال و سیستم های الکتریکی ضروری است. هرگونه نشانه ساییدگی، نشتی یا شل شدن اتصالات را بررسی کنید. این می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از تشدید آنها کمک کند.

روغن کاری
روانکاری کافی برای اطمینان از عملکرد روان و طول عمر قطعات خودروهای سنگین اسکانیا حیاتی است. توصیه های سازنده در مورد نوع و میزان روغن کاری مورد نیاز برای قطعات مختلف را دنبال کنید. روغن کاری مناسب به کاهش اصطکاک، گرما و جلوگیری از سایش زودرس کمک می کند.

تمیز کردن و محافظت در برابر گرد و غبار
وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون های اسکانیا اغلب در محیط های خشن کار می کنند که گرد و غبار و زباله می تواند روی اجزای حیاتی جمع شود. به طور منظم قطعات را تمیز کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی از ورود گرد و غبار محافظت می شوند. این امر به حفظ عملکرد و افزایش طول عمر آنها کمک می کند.

تعمیر و نگهداری
به برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده سازنده برای قطعات خودروهای سنگین اسکانیا پایبند باشید. این برنامه شامل تعویض به موقع فیلترها، روغن، مایع خنک کننده، تسمه ها و سایر اجزا در صورت لزوم می باشد. پیروی از برنامه، عملکرد بهینه قطعات را تضمین می کند و خطر خرابی ناگهانی را به حداقل می رساند.

الگوهای استفاده
الگوهای استفاده از خودروهای سنگین اسکانیا را هنگام تعیین بازه تعویض قطعات در نظر بگیرید. عواملی مانند مسافت پیموده شده، شرایط عملیاتی و ظرفیت بار می توانند بر فرسودگی و پارگی قطعات مختلف تأثیر بگذارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

تولید شده توسط دانگ فنگ شامل یک مجموعه گسترده از قطعات مختلف هستند که هر یک وظایف خاص خود را بر عهده دارند و به عملکرد کلی ماشین کمک می‌کنند. برخی از این قطعات عبارتند از:

موتور:
موتور یکی از حیاتی ترین و مؤثرترین قسمت ‌های ماشین سنگین است. موتور های دانگ فنگ معمولاً دارای توان بالا، با کارایی بالا و مقرون به صرفه هستند که برای انجام کار های سنگین و مصرف سوخت کم مناسب هستند.

سیستم ترمز:
قطعات سیستم ترمز از جمله دیسک ‌ها، صفحات ترمزی، کالیپر ها و سیستم هیدرولیک یا پنوماتیک مهم هستند. این قطعات برای ایمنی و کنترل بهتر ماشین در هنگام توقف یا کنترل سرعت بسیار حیاتی‌اند.

سیستم جعبه دنده و دیفرانسیل:
این قطعات در انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ ها و کنترل سرعت و چرخش خودرو نقش دارند.

سیستم تعلیق:
شامل تمامی قطعاتی است که به ماشین اجازه می ‌دهد تا بتواند از روی زمین به خوبی عبور کند. جعبه‌ های ضربه‌گیر، چرخ‌ها و لاستیک ‌ها و تعلیقات مستقل، همه این ها به تعادل و راحتی در کار کمک می‌کنند.

سیستم الکتریکی و الکترونیکی:
این سیستم شامل بخش ‌هایی مانند سیستم روشنایی، سیستم‌ های صوتی، سیستم‌ های ناوبری، سیستم‌ های کنترلی و کامپیوتری موتور است. این قطعات برای عملکرد صحیح و بهینه ماشین لازم هستند.

هر یک از این قطعات بخشی از کارکرد کلی ماشین سنگین دانگ فنگ را بر عهده دارند. همچنین، تضمین اصالت و کیفیت لوازم یدکی دانگ فنگ از اهمیت بسیاری برخوردار است تا عملکرد و ایمنی ماشین حفظ شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

مهمترین قطعات استفاده شده در ساخت ولوو عبارتند از:
موتور: قلب تپنده‌ی این کامیون، موتور قدرتمند دیزلی آن است. موتورهای ولوو FH از قطعات باکیفیتی مانند بلوک سیلندر، سرسیلندر، میل‌لنگ، پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و... تشکیل شده‌اند که باید به طور مرتب مورد بازدید و تعویض قرار بگیرند.
گیربکس: گیربکس I-Shift ولوو به دلیل تعویض دنده‌های نرم و دقیق، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این گیربکس از قطعات مختلفی مانند دنده‌ها، کلاچ، بلبرینگ‌ها و... تشکیل شده است که باید به طور منظم سرویس و در صورت نیاز تعویض شوند.
سیستم تعلیق: سیستم تعلیق بادی ولوو FH، ناهمواری‌های جاده را به طور کامل جذب می‌کند و به راننده و سرنشینان حس آرامش و آسایش را هدیه می‌دهد. این سیستم از اجزایی مانند کمپرسور هوا، بالون‌های هوا، کمک‌فنرها و... تشکیل شده است که باید به طور دوره‌ای مورد بازدید و در صورت نیاز تعویض قرار بگیرند.
سیستم ترمز: سیستم ترمز ولوو FH از جمله قدرتمندترین و کارآمدترین سیستم‌های ترمز در میان کامیون‌ها است. این سیستم از اجزایی مانند دیسک‌های ترمز، لنت‌های ترمز، پمپ باد، بوستر ترمز و... تشکیل شده است که باید به طور مرتب چک و در صورت نیاز تعویض شوند.
سیستم‌های الکترونیکی: کامیون ولوو FH به انواع سیستم‌های الکترونیکی مجهز است که وظایف مختلفی مانند کنترل موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و... را بر عهده دارند. این سیستم‌ها از قطعات حساسی مانند سنسورها، اکچوایتورها، واحدهای کنترل الکترونیکی و... تشکیل شده‌اند که باید به طور دوره‌ای توسط متخصصان مجرب بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.
شرکت قطعه سازان قائم، یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان قطعه های ولوو و لوازم یدکی ولوو در ایران است. این شرکت با ارائه قطعات باکیفیت و اورجینال به همراه ضمانت‌نامه، خیال شما را از بابت عملکرد کامیون ولوو FH آسوده می‌کند. علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب قطعات در قطعه سازان قائم، از دیگر مزایای این شرکت است. با خرید قطعات از این شرکت، می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتر، از عملکرد بی‌نظیر کامیون ولوو FH خود لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کمپانی هایی همچون بوش در سراسر جهان دارای شعبه هایی هستند تا بتوانند قطعات مرغوب بنز را به سراسر جهان عرضه نمایند. اگر مسیر شما تا نمایندگی های قطعات بنز دور است، نیازی نیست نگران باشید؛ کافی است به وبسایت اصلی کمپانی های تولید لوازم یدکی بنز مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. پس از ثبت سفارش حداکثر تا یک هفته قطعات مورد نیاز شما با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب به دست شما خواهند رسید.

در گذشته های نزدیک بسیاری از افراد که دارای کامیون بنز بودند، با مشکل قطعات یدکی مواجه می شدند. از این رو رانندگان کامیون بنز مجبور بودند برای تامین قطعات مورد نیاز خود از لوازم کامیون های دیگر استفاده کنند، این امر سبب می گشت تا کیفیت عملکرد کامیون کاسته شود. اما امروزه خوشبختانه نمایندگی های فروش لوازم بنز در سراسر جهان وجود دارند و شما می توانید با مراجعه به آن ها به صورت حضوری یا آنلاین، هر قطعه ای را که نیازی دارید خریداری نمایید و لذت ببرید.

https://gsgco.co/%D8%A8%D9%86%D8%B2

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کامیون بنز آتگو دارای ویژگی های زیادی است لذا به بارزترین ویژگی های این ابرخودرو بسنده می کنیم.

قدرت موتور:
آتگو با استفاده از قطعات بنز، بهره‌برداران را با موتوری قدرتمند و قابل اعتماد مجهز می‌کند. این موتورها، در تولید انرژی و تسریع کامیون به صورت بی‌نظیری عمل می‌کنند.

بهره ‌وری سوخت:
با توجه به طراحی پیشرفته و مدرن آتگو، این کامیون قادر است بهره‌وری سوخت بالایی را ارائه دهد. این امر نه تنها باعث کاهش هزینه ‌های سوخت می‌شود، بلکه منجر به کاهش آلودگی محیط زیست نیز می‌گردد.

طراحی منحصر به فرد:
آتگو با طراحی خاص خود، جذابیت بصری فراوانی دارد. این کامیون با خطوط دقیق و جریانی، ظاهری مدرن و سازگار با استاندارد های بین‌المللی دارد.

راحتی و کارایی:
با بهره‌گیری از لوازم یدکی ، آتگو به کاربران خود راحتی و کارایی بالایی را ارائه می‌دهد. داشتن امکاناتی مانند سیستم ‌های تهویه، صندلی ‌های راحت قابل تنظیم و داشتن فضای کاربردی مناسب، این کامیون را به انتخابی ایده‌آل برای باربری ‌ها و سایر حوزه ‌های حمل و نقل تبدیل کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

  • کیفیت مواد
اولین و مهم ترین نکته که دوام قطعات و لوازم کولر ماشین سنگین را مشخص می کند، کیفیت مواد و متریال اولیه در ساخت آن است. هرچه در ساخت این لوازم از مواد اولیه با کیفیت تری استفاده شده باشد، دوام و طول عمر محصول در برابر سایش و پارگی افزایش می یابد.
 
  • استانداردهای ساخت
استانداردهای بین المللی زیادی برای ساخت قطعات خودروهای سنگین وجود دارد. رعایت دقیق این استانداردها توسط برند سازنده کیفیت محصولات را تضمین می کند. امروزه اغلب شرکت های سازنده لوازم کولر ماشین، استانداردهای لازم برای تولید این محصول مهم را رعایت می کنند. 
 
  • نگهداری و مراقبت
یکی از نکات حائز اهمیت در افزایش طول عمر لوازم کولر ماشین سنگین، نگهداری و سرویس دوره ای آن است. تمیز کردن و بررسی منظم این قطعات از فرسودگی یا سایش بیش از حد آن ها جلوگیری کرده و جلوی بسیاری از آسیب های زودرس را می گیرد؛ به این ترتیب این قطعات برای مدت طولانی به خوبی به عملکرد خود ادامه می دهند. 
 


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

1.خرید از فروشگاه های معتبر
یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین توجه ویژه ای به آن داشته باشید، خرید از فروشگاه های معتبر است. خوشبختانه امروزه در تمامی شهر های بزرگ، فروشگاه های بزرگی وجود دارند که در زمینه فروش و مشاوره لوازم استوک ماشین سنگین فعالیت می کنند. علاوه بر آن، تمامی قطعاتی که توسط این فروشگاه ها به فروش می رسند، دارای ضمانت و تست قبلی هستند تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده از آن ها استفاده نمایند. علاوه بر آن اگر قطعه پس از مدتی دچار مشکل شد، می توانید آن را به فروشگاه ببرید و آن را با یک قطعه دیگر تعویض نمایید.

2.تست کامل قطعات
در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین به ویژه ادوات برقی، می بایست تست هایی را انجام دهید چرا که بیش از 99 درصد فروشگاه ها تضمینی برای قطعات برقی کامیون ندارند. به همین دلیل می بایست در هنگام خریداری قطعات برقی استوک ماشین سنگین، یک باتری یا ترانس 24 ولتی به همراه داشته باشید و با عبور جریان الکتریکی از وسیله برقی، از صحت و سلامت آن اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که اگر عملکرد قطعات الکترونیکی و برقی استوک در هنگام تست، کوچک ترین ضعفی را نشان دادند، از خرید آن ها شدیدا خودداری کنید.

3.مشورت با افراد متخصص
برای خرید لوازم استوک ماشین سنگین، پیش از انجام هر کاری می بایست با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با راهنمایی های متخصصان بتوانید خریدی سودمندانه داشته باشید. در بسیاری از مواقع نمی توان از قطعات استوک همچون کاسه نمد، بلبرینگ، تسمه و لنت ترمز برای تعمیرات کامیون استفاده نمود. متخصصان شما را راهنمایی می کنند تا به چه صورت لوازم استوک را بررسی و تست نمایید و آن ها را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید. بهترین گزینه برای مشورت با افراد متخصص، مراجعه به تعمیرگاه های معتبر و با سابقه ماشین سنگین است.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کامیون های ولوو fm به طور کلی دارای 3 نسل هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

نسل اول (1998-2001)
نخستین نسل از کامیون های ولوو FM در سال 1998 معرفی شد. این نسل دارای کابین هایی با ابعاد کوچکتر نسبت به سری FH بود. با این حال، اندازه کابین به گونه ای طراحی شده بود که شامل قسمت روزانه و خواب نیز می شد. این کابین ها با رنگ ها و تزئینات متنوعی روانه بازار شدند. سیستم ارتباطی و انتقال داده در این نسل از طریق پیوندهای SAE J1939 و SAE J1708 بین واحدهای کنترلی برقرار می شد. این سیستم امکان تحلیل و بررسی بخش های مختلف خودرو را فراهم می کرد. موتورهای این نسل در محدوده قدرت 250 تا 420 اسب بخار قرار داشتند. مدل های FM10، FM7 و FM12 با پیکربندی های گیربکس دستی و اتوماتیک در دسترس بودند. گیربکس های به کار رفته شامل 2×4، 4×6 سخت، 2×8، 4×8 سخت و 6×6 بودند.

نسل دوم (2001-2020)
در این دوره، تفاوت های نسل دوم FM با سری FH بیشتر مورد توجه قرار گرفت. از جمله تغییرات، استفاده از موتور 9 لیتری در FM بود. همچنین از جعبه دنده اتوماتیک I-Shift و سیستم حفاظت منفعل در این نسل بهره گرفته شد. موتور D12 با میل بادامک تک سر، 4 سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای الکترونیکی در این نسل به کار گرفته شد.

نسل سوم (2020-تاکنون)
در نسل سوم، ولوو از سقف بلندتر و چراغ های جلو LED در طراحی کامیون FM استفاده کرد. این نسل دارای امکانات و رفاه بیشتری نسبت به نسل های قبلی است. فرمان جدید، ابزارهای دیجیتالی مدرن، سیستم سرگرمی با صفحه لمسی از جمله ویژگی های برجسته این نسل هستند که منجر به افزایش راحتی و بهره وری برای رانندگان شده است. این نسل همچنین با تجهیزات فناوری های جدید در زمینه ایمنی، کنترل خودرو و سیستم های کمکی راننده مدرن سازی شده است تا عملکرد بهتر و ایمن تری را برای رانندگان و بار ارائه دهد.

https://gsgco.co/%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()